Звернення бізнес-об’єднань Коаліції за ліберальну податкову реформу до Уряду України щодо ініціативи з підвищення МЗП до 3200 грн.

Вважаємо за необхідне звернути увагу керівництва держави на те, що рішення про цю та подібні ініціативи мають ухвалюватись з дотриманням належних процедур, широкого громадського обговорення та консультацій з бізнес середовищем. На нашу думку, попри очевидну необхідність вирівнювання МЗП із реальним прожитковим мінімумом,  таке різке підвищення мінімальної заробітної плати не відповідає реальній динаміці економіки і може призвести до негативних наслідків, серед яких:
–        непередбачуване погіршення економічної ситуації в маленьких населених пунктах та депресивних регіонах, де рівень доходу багатьох підприємств не дозволяє забезпечити працівникам заробітну плату на рівні 3200 грн.;
–        реальне посилення загального податкового навантаження на підприємства з низьким рівнем оплати праці за рахунок збільшення нарахувань ЄСВ та ПДФО;
–        відчутне посилення фінансового тягаря на платників єдиного податку першої та другої груп, особливо в періоди відсутності очікуваних доходів;
–        збільшення фінансового тиску на громадянина внаслідок підвищення вартості деяких державних адмінпослуг, розміру певних штрафів та суми податку на нерухомість;
–        підвищення тіньової зайнятості, адже  людині, що претендує на субсидію, буде вигідніше офіційно звільнитися, ніж втрачати право на субсидію;
–        соціальне викривлення внаслідок стирання різниці в оплаті некваліфікованих і кваліфікованих спеціалістів як серед держслужбовців, так і в секторі приватного підприємництва;
–        необґрунтоване замороження рівня соціальних стандартів на фоні стрімкого зростання реального прожиткового мінімуму.     

Отже, на наш погляд, зазначена урядова ініціатива, попри передбачення урядом певних заходів щодо зменшення наслідків шоку від її впровадження, потребує удосконалення.

  1. Позитивно сприймаючи заходи уряду щодо стримування різкого збільшення вартості адмінпослуг та штрафів, оподаткування нерухомості та податкового навантаження на спрощенців першої групи, вважаємо за необхідне передбачити тимчасовий пом’якшений порядок оподаткування і для спрощенців другої групи, а саме:
    Протягом 2017року у випадках, коли обсяг доходу за звітний період не перевищує десятикратний розмір МПЗ, в якості бази розрахунку ставки єдиного податку та ЄСВ спрощенців 2-ї групи використовувати розмір прожиткового мінімуму.
  2. Реагуючи на цю ініціативу зі збільшення МЗП, яка націлена на примусову часткову детінізацію зарплат, вважаємо за необхідне передбачити норму, яка дозволить підприємцям тимчасово зберегти реально низькооплачувані робочі місця, а саме:
    Протягом 2017-го року для підприємств, в яких по результатах 2016-го року фонд заробітної плати перевищив 70% від загальних обсягів доходу, мінімальна заплата залишається на рівні грудня 2016 року. При цьому мінімальний розмір ЄСВ розраховується від мінімальної зарплати, встановленої урядом на 2017-й рік.
  3. Окремо маємо наголосити, що збільшення податкового навантаження, чим є ця урядова ініціатива, в умовах сьогодення не наближає бізнес до суспільного консенсусу з владою, наслідком якого має стати детінізація зарплат. Ми переконані, що справжня детінізація можлива тільки за умов зменшення сукупного навантаження на фонд заробітної плати до 20%, і закликаємо владу до спільної з підприємницьким середовищем роботи над реформуванням податкового законодавства.
Advertisements
Опубліковано у Новини Коаліції | Теґи: , . | Додати в закладки: постійне посилання на публікацію.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s